• img19
  • img1001
  • img1002
  • img1004
  • img1005
  • img1006
  • img1007
  • img1008
  • img1009
  • img1010
  • img1018
  • img1019
  • img1020

Keep Educating Yourself (KEY)

2020-2023

Το σχολείο μας μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+  (KA101 - Σχολική Εκπαίδευση) : «Keep Educating Yourself», δίνει την δυνατότητα στους καθηγητές να συμμετάσχουν στις επιμορφωτικές δραστηριοτήτες που προσφέρουν τα σχέδια μαθησιακής κινητικότητας με σκοπό να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους.

Επίσης έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις γλωσσικές δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

 Προτεινόμενες Δραστηριότητες

1) Classroom Management Solutions for Teachers: new Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies 

2) THE HIGHLIGHTS OF FINNISH EDUCATION

3) Teacher Training on STEM Education

4) Game Based Learning 

5) The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools

6) MODERN SCHOOL LEADERSHIP 

7) Job Shadowing - IES Alto de los Molinos

8) Job shadowing in the Basilicata region

Κινητικότητες:

1η κινητικότητα:  16 - 21 Μαϊου 2022

Introduction to Coding and Robotics with Arduino

Ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου μας Παύλος Παυλικκάς συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «Introduction to Coding and Robotics with Arduino». Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε κατά τις ημερομηνίες 16/5/2022 με 21/5/2022 στη Φλωρεντία της Ιταλίας. 

Θέμα του σεμιναρίου ήταν η εισαγωγή στον προγραμματισμό Arduino και η χρήση αισθητήρων. Επίσης παρουσιάστηκαν projects που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι συμμετέχοντες με τους μαθητές τους.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν  καθηγητές από τη Γερμανία, Ισπανία, Φινλανδία, Πολωνία και Κύπρο.

Πέρα από τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες,  είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά της Φλωρεντίας και τις ευρύτερης περιοχής της Τοσκάνης.

2η Κινητικότητα:   06 – 11 Ιουνίου 2022 

There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο πραγματοποίηθηκε την εβδομάδα 06 – 11 Ιουνίου 2022 στη Φλωρεντία της Ιταλίας και το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από την καθηγήτρια Πληροφορικής Χριστιάνα Διονυσίου.

Tο σεμινάριο είχε σκοπό να παρουσιάσει εφαρμογές στους εκπαιδευτικούς που θέλουν να ενσωματώσουν εκπαιδευτικές εφαρμογές στη διδασκαλία σε ένα ευρύτερο φάσμα θεμάτων. Οι συμμετέχοντες έμαθαν πώς να ενσωματώνουν σωστά αυτές τις εφαρμογές στην τάξη ως εργαλείο για την υποστήριξη του μαθήματος τους και να είναι σε θέση να επιλέγουν τις κατάλληλες εφαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών τους.

Κάποιες από τις εφαρμογές που παρουσιάστηκαν ήταν: GooseChase, Padlet, TED-ed, Lyricslearning, StudyStuck, Edpuzzle, Quizlet, Quizizz κτλ.

Οι εφαρμογές αποτελούν ουσιαστικό μέρος της τάξης του 21ου αιώνα και παρέχουν πολλές ευκαιρίες για σκέψη υψηλότερου επιπέδου στις τάξεις.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν  καθηγητές από τη Γερμανία, Τσεχία, Πολωνία και Κύπρο

 

3η Κινητικότητα:   07 – 13 Αυγούστου 2022

Encourage Creativity in Education 

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 07 – 13 Αυγούστου 2022 στην Πράγα και το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από την καθηγήτρια Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής Βάσω Νικολάου Κωνσταντίνου.

Tο σεμινάριο είχε σκοπό να προάγει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία στις καθημερινές δραστηριότητες της τάξης.  Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μάθουν διάφορους τρόπους χρησιμοποιώντας κρυμμένα σημεία, εικόνες, προγράμματα ώστε να δημιουργήσουν υποστηρικτικό υλικό, για τη χρήση τους κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος. Σκοπό έχει οι μαθητές να ενεργοποιούνται και να μαθαίνουν όχι μόνο με διαφορετικό τρόπο αλλά και πολύ δημιουργικό.

Κάποιες από τις μεθόδους που παρουσιάστηκαν ήταν το:Incomplete figures, (ανολοκλήρωτες φιγούρες) το οποίο δημιουργήθηκε από τον Ψυχολόγο τη δεκαετία του 60, Ellis Paul Torrance,The Torrance Test of Creative Thinking (TTCT) το οποίο μέσω της δημιουργικότητας λειτουργεί ως εναλλακτικό εργαλείο για το IQ testing. Επίσης παρουσιάσθηκαν τα Μοντέλα της Σκέψης και μέθοδοι για να ενθαρρυνθεί κάθε άτομο να σκέφτεται “έξω από το κουτί”. Ακόμη ένα εργαλείο για να αναπτυχθεί και να αναζητήσει καινούγιες ευκαιρίες ήταν: με το να ενθαρρύνει τον κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο να ξεφύγει από το “comfort zone” του, να ενισχύσει την ανθεκτικότητά του (build resilience),  να πιεστεί για να μάθει κάτι καινούργιο και να αντέχει περισσότερο χωρίς να τα παρατά….

Στο σεμινάριο συμμετείχαν  καθηγητές από τη Ισπανία, Ελλάδα, Ρουμανία, Σουηδία, Κύπρο, Βουλγαρία, Τουρκία, Ουγγαρία.

 

4η Κινητικότητα: 24 – 28 Οκτωβρίου 2022

STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά)

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 24 – 28 Οκτωβρίου 2022 στην Πράγα και το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τον καθηγητή Φυσικής Παναγιώτη Ζαβρό.

Το σεμινάριο αυτό είχε σαν στόχο να βοηθήσει να αποκτήσουμε νέες καινοτόμες ιδέες για πρακτικές δραστηριότητες στην τάξη, καθώς και διαφορετικές προσεγγίσεις για το μάθημα της Επιστήμης στα σχολεία.

Στο σεμινάριο έγιναν μαθήματα ρομποτικής (Legorobots και Ozobots), εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (Virtual and Augmented Reality) και παρουσιάστηκαν πειράματα και κατασκευές Φυσικής και Τεχνολογίας για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευσης. Επίσης επισκεφθήκαμε το Πλανητάριο της Πράγας, όπου μας παρουσίασαν project από μαθητές σχολείων της Πράγας σχετικά με Δορυφόρους και συζητήθηκαν διάφορες ιδέες πώς να εμπλακούν οι μαθητές μέσω της Αστρονομίας στο STEM.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν καθηγητές και δάσκαλοί από τη Ιταλία, Λιθουανία, Ρουμανία, Κύπρο και Τουρκία.

 

5η Κινητικότητα: Erasmus+ Job Shadowing κινητικότητα: 6 - 10 Μαρτίου 2023

https://www.youtube.com/watch?v=XLI4M-pZtpw

Job Shadowing - Γενικό Λύκειο Νέας Ερυθραίας «Αναξαγόρειο»

Ο καθηγητής Πληροφορικής του Λυκείου Αραδίππου «Τάσος Μητσόπουλος», Λάρνακας,

κος Δημήτρης Μαυροβουνιώτης συμμετείχε στη δράση Job Shadowing που

πραγματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 10 Μαρτίου 2023 στο Γενικό Λύκειο Νέας Ερυθραίας

«Αναξαγόρειο» στην Αθήνα.

Κατά τα διάρκεια της δράσης έγιναν συζητήσεις και παρακολουθήσεις σε μαθήματα του

σχολείου όπου έγινε ανταλλαγή απόψεων και σύγκριση του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο

κος Μαυροβουνιώτης συμμετείχε ενεργά στις ακόλουθες σχολικές δραστηριότητες

 

6η Κινητικότητα: 20 – 24 Μαρτίου 2023

Interactive ICT-based, digital and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning 

Ο καθηγητής Μαθηματικών του Λυκείου Αραδίππου «Τάσος Μητσόπουλος», κος Τάσος Κωνσταντίνου συμμετείχε στη δράση με τίτλο Interactive ICT-based, digital and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning που πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 24 Μαρτίου 2023 στη Λισαβώνα.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν να ενθαρρύνει την προσέγγιση και την ενσωμάτωση της ψηφιακής διαδραστικής διδασκαλίας. Καθημερινά, η δομή του προγράμματος ακολουθούσε συγκεκριμένο θέμα που συνδέονταν με τη ψηφιακή διαδραστική διδασκαλία καθώς και τη μάθηση χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνολογία με εκσυγχρονισμένες παιδαγωγικές μεθόδους.

Αναλυτικά:

Ημέρα 1 – Επίσκεψη σε Σχολή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εισαγωγή στο Πρόγραμμα:

- Επίσκεψη στο Escola Secundaria Sebastião e Silva στην πόλη Oeiras. Μας υποδέχτηκε ο επικεφαλής του προγράμματος S.T.E.M. καθηγητής Φυσικής ο κος Tiago Pacheco Oliveira όπου οι μαθητές του μας παρουσίασαν τις τεχνικές και τον τρόπο που εργάζονται στο εργαστήριο τους.

- Παρουσιάσεις των συμμετεχόντων και δραστηριότητες για να δημιουργηθεί ένα φιλικό περιβάλλον μάθησης.

- Παρουσίαση του Ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος

- Προκλήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος του 21ου αιώνα και εισαγωγή στη συνεργατική διδασκαλία (Cooperative Learning), μικτής διδασκαλίας (Blended Learning) εναλλασσόμενης τάξης (Fliiped Learning)

- Συζήτηση για το πώς οι καθηγητές εφαρμόζουν τις πιο πάνω τεχνικές στη διδασκαλία τους.

- Διερεύνηση των ευκαιριών και προκλήσεων που πιθανόν να παρουσιαστούν με την εφαρμογή αυτών των τεχνικών.

 

Ημέρα 2 - Διερεύνηση των Ψηφιακών Εργαλείων για την Εκπαίδευση:

- Διερεύνηση της πλατφόρμας Coggle ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη δημιουργία Mind Maps.

- Πρώτη επαφή με το λογισμικό Book Creator.

- Ανακάλυψη των οφελών της χρήσης του EdPuzzle για τη μάθηση.

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων με τη χρήση του Genial.

- Δείπνο σε παραδοσιακό εστιατόριο της πόλης για προώθηση του Ευρωπαϊκού ιδεώδους

 

Ημέρα 3 - Εξερεύνηση Νέων Δεξιοτήτων:

- Εμβάθυνση στη χρήση Nearpod.

- Δημιουργία διαδραστικών  παρουσιάσεων με το Simpleshow για την τάξη.

- Χρήση των εργαλείων Tes και WeSchool.

- Σύνοψη των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν.

 

Ημέρα 4 – Ξενάγηση στην Ιστορική πόλη της Λισαβώνας:

- Απονομή Πιστοποιητικού Παρακολούθησης του Προγράμματος.

- Ξενάγηση και ιστορική αναδρομή της πόλης από τον επικεφαλή τιυ προγράμματος κο Alessandro Gariano.

 

7η Κινητικότητα:  1 - 5 Μαϊου 2023

Going Digital in an Innovative Classroom

 

Ο καθηγητής Φυσικής του σχολείου μας Κωνσταντίνος Βοϊτσίδης συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο . Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε κατά τις ημερομηνίες 1/5/2023 – 5/5/2023 στη Πράγα, πρωτεύουσα της Δημοκρατίας της Τσεχίας.

 Σκοποί του σεμιναρίου ήταν

Α) Η απόκτηση και η χρήση δεξιοτήτων για κενοτόμες τεχνικές και μεθόδους διδασκαλία μέσω ICT.

Β) Η απόκτηση τεχνικών διδασκαλίας για ετερογενείς τάξεις.

Γ) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας με άλλους συναδέλφους με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα.

Δ) Να εξοικιωθούμε με πρακτικές, κανόνες και νοοτροπίες άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων.

Ε) Η ανάπτυξη ενός δικτύου διδασκαλίας με εκπαιδευτικούς, μαθητές και σχολεία τις Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Καποιες απο τις εφαρμογές που παρουσιάστηκαν ήταν: GooseChase, Class Dojo, Quizziz, Quizlet και Edpuzzle.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Λιθουανία και Κύπρο.

 

8η Κινητικότητα:  26 - 30 Ιουνίου 2023

Staff mobility in school education: Digital Game-Based Learning and Augmented Reality for Schools 

Article Erasmus+ Training

Ο καθηγητής Πληροφορικής του Λυκείου Αραδίππου «Τάσος Μητσόπουλος», κος Δημήτρης Μαυροβουνιώτης συμμετείχε στη δράση με τίτλο Digital Game-Based Learning and Augmented Reality for Schools που πραγματοποιήθηκε από τις 26 έως τις 30 Ιουνίου 2023 στο εκπαιδευτικό κέντρο Europass στο Βερολίνο. 

Στόχος του σεμιναρίου ήταν να παρέχει μια σφαιρική προσέγγιση στην ενσωμάτωση παιχνιδομάθησης (game-based learning), επαυξημένης πραγματικότητας (augment reality), εικονικής πραγματικότητας (virtual reality) και παιχνιδιού ρόλων (role play games) στην τάξη. Κάθε ημέρα στο πρόγραμμα έχει ένα συγκεκριμένο θέμα που συνδέεται με νέες τεχνολογίες και παιδαγωγικές μεθόδους. Ας δούμε πιο λεπτομερώς το περιεχόμενο κάθε ημέρας:

 

Ημέρα 1 - Εισαγωγή στο Πρόγραμμα και Τεχνικές Διδασκαλίας:

- Παρουσιάσεις των συμμετεχόντων και δραστηριότητες για να δημιουργηθεί ένα φιλικό περιβάλλον μάθησης.

- Εισαγωγή στις έννοιες της παιχνιδομάθησης και της επαυξημένης πραγματικότητας.

- Συζήτηση για το πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόσουν αυτές τις τεχνικές στην τάξη.

- Διερεύνηση των πιθανών δυσκολιών και πλεονεκτημάτων της εφαρμογής αυτών των τεχνικών.

Ημέρα 2 - Μάθηση μέσω Ψηφιακών Εργαλείων:

- Εκμάθηση Minecraft ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

- Δημιουργία ενδιαφέροντος και εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με το Minecraft.

- Ανακάλυψη των οφελών της χρήσης τέτοιων ψηφιακών προγραμμάτων για τη μάθηση.

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την επιλογή κατάλληλων παιχνιδιών για τους μαθητές βάσει εκπαιδευτικών στόχων.

Ημέρα 3 - Εξερεύνηση Νέων Δεξιοτήτων:

- Εμβάθυνση στην έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας και την ανεξάντλητη δυνατότητά της στην εκπαίδευση.

- Δημιουργία διασκεδαστικών δραστηριοτήτων για την τάξη χρησιμοποιώντας την επαυξημένη πραγματικότητα.

- Ενίσχυση των δεξιοτήτων για την ολοκλήρωση της επαυξημένης πραγματικότητας για πιο διαδραστική και ευχάριστη μάθηση.

 

Ημέρα 4 - Εικονική Πραγματικότητα:

- Κατανόηση της έννοιας της εικονικής πραγματικότητας και της εφαρμογής της στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

- Εισαγωγή σε παραδείγματα 360° βίντεο και την χρήση VR συσκευών.

Ημέρα 5 - Η Μάθηση είναι Διασκέδαση:

- Σύνταξη και δημιουργία ιδανικού παιχνιδιού ρόλων για την τάξη, με έμφαση στις λεπτομέρειες όπως το περιβάλλον και οι χαρακτήρες, αλλά και την ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών στόχων που συνδέονται με το πρόγραμμα μαθήματος.

- Δημιουργία Σχέδιου μαθήματος και παρουσίαση στην τάξη.

- Σύνοψη των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν, ανατροφοδότηση και συζήτηση.

- Απονομή Πιστοποιητικού Παρακολούθησης του Προγράμματος.