STEAMS - Meeting in Larnaca
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
“STEAMS STRENGTHENS EUROPEAN CULTURAL HERITAGE”
Από τις 9/5 μέχρι τις 13/5 το Σχολείο μας φιλοξένησε το πρόγραμμα Erasmus+ “STEAMS Strengthens European Cultural Heritage”. Μαθητές και καθηγητές από Ισπανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Κροατία και Ελλάδα, είχαν την ευκαιρία, μέσα από τις δραστηριότητες που οργανώσαμε γι’ αυτούς, να γνωρίσουν τη χώρα μας, την κουλτούρα και την παράδοσή μας!
Την πρώτη μέρα επισκέφθηκαν το Λύκειο Αραδίππου «Τάσος Μητσόπουλος», όπου παρακολούθησαν μια πολύ ωραία τελετή με βιντεάκια και παιχνίδια για τη χώρα μας, τα οποία έφτιαξαν οι μαθητές μας, καθώς και παραδοσιακούς χορούς! Ξεναγήθηκαν στους χώρους του Σχολείου μας και απόλαυσαν ένα ωραίο παραδοσιακό πρωινό. Εντυπωσιάστηκαν από τις εγκαταστάσεις, το προσωπικό και τη φιλοξενία μας!
Ακολούθως επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Αραδίππου. Εκεί είχαν μια ωραία και ευχάριστη συζήτηση με τον Δήμαρχο! Το απόγευμα, μαθητές του Σχολείου μας, ξενάγησαν τους εταίρους στην εκκλησία του Αγίου Λαζάρου, στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Λάρνακας και τους παρουσίασαν τα ομιλούντα αγάλματα της πόλης. Η πρωτοποριακή πρωτοβουλία Larnaca Storytelling Statues ενσωματώνει κωδικούς QR σε αγάλματα, μνημεία και προτομές σε όλη την περιοχή. Οι επισκέπτες απλώς σαρώνουν τον κωδικό από μια φορητή συσκευή με σύνδεση στο διαδίκτυο, για να λάβουν μια κλήση από το μνημείο που αφηγείται τη μοναδική του προσωπική ιστορία.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα πώς το STEAMS (Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανολογία, Τέχνες, Μαθηματικά και Κοινωνικές Επιστήμες) βοηθά στην ενδυνάμωση της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς.
Τη δεύτερη μέρα πραγματοποιήθηκε εκδρομή στην ορεινή Λάρνακα. Πρώτος σταθμός τα Λεύκαρα. Εκεί τα παιδιά, μέσω ενός διασκεδαστικού και εκπαιδευτικού παιχνιδιού Κρυμμένου Θησαυρού, γνώρισαν το χωριό, την παράδοσή του, τους κατοίκους και την τέχνη τους. Στο τέλος του παιχνιδιού, η κάθε ομάδα έπρεπε να συναρμολογήσει το puzzle με τα κομμάτια που μάζευε κατά τη διάρκειά του, σχηματίζοντας ένα διαφορετικό σχέδιο Λευκαρίτικου κεντήματος. Δεύτερος σταθμός η Σκαρίνου και η Φάρμα Γεωργιάδη. Εκεί οι φιλοξενούμενοί μας, είχαν την ευκαιρία να δουν πώς φτιάχνεται το χαλλούμι και το ελιόψωμο και να δουν από κοντά τα χαριτωμένα ζώα της Κύπρου, τα γαϊδούρια. Τελευταίος σταθμός της ημέρας, ο Νεολιθικός οικισμός της Χοιροκοιτίας. Ένα μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Η τρίτη μέρα ήταν δημιουργική, γεμάτη με Τεχνολογία, Τέχνες και Επιστήμες, καθώς επισκεφθήκαμε το YouthmakerSpace.Ένας καινοτόμος χώρος του Οργανισμού Νεολαίας, βασισμένος στα πρότυπα των Makerspaces, τα οποία αναπτύσσονται από πανεπιστημιακά ιδρύματα ή κοινότητες στο εξωτερικό και παρέχει πρόσβαση στους νέους σε υψηλού επιπέδου και τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό, για την ανάπτυξη πρωτοτύπων και υλοποίηση των επιχειρηματικών τους ιδεών.
Εκεί οι μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες, αποτελούμενες από έναν μαθητή κάθε χώρας. Το κυρίως project με το οποίο ασχολήθηκαν, ήταν ο εντοπισμός και η παρατήρηση των λευκαρίτικων μοτίβων (που προηγήθηκε κατά την περιδιάβασή τους στα Λεύκαρα) και βάσει αυτών, να σχεδιάσουν με μολύβι
και χάρακα ένα δικό τους ομαδικό και σύγχρονο σχετικό σχέδιο! Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του προσωπικού του Μakerspace, τα σχέδιά τους μεταφέρθηκαν στον υπολογιστή και ακολούθως κόπηκαν και χαράκτηκαν στη μηχανή Laser cutter. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και για ακόμα μια φορά η Τεχνολογία προκάλεσε τη νέα γενιά να ασχοληθεί ενθουσιωδώς με την παράδοση.Οι μαθητές είχαν, επίσης, την ευκαιρία να ξεναγηθούν στον χώρο, να δουν τα σύγχρονα μηχανήματα, να παίξουν παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, καθώς και να φτιάξουν τις δικές τους κατασκευές με 3d pens. Το απόγευμα ήταν διασκεδαστικό, όμορφο και αθλητικό. Μαθητές και καθηγητές έπαιξαν παραδοσιακά και όχι μόνο, παιχνίδια στην παραλία. Σχοινί, σακουλοδρομίες, ποδόσφαιρο! Πέρασαν υπέροχα!!
Κατά τη διάρκεια του δείπνου, οι εταίροι μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν παραδοσιακούς χορούς από γνωστό χορευτικό συγκρότημα και να εμπλακούν, καθώς προσπάθησαν κι αυτοί με τη σειρά τους να χορέψουν το δρεπάνι, την τατσιά, τα ποτήρια, ενώ δεν δίστασαν να φορέσουν και παραδοσιακή κυπριακή στολή!
Την τέταρτη μέρα, ο χώρος εργασίας και παρουσίασης των κατασκευών, μεταφέρθηκε στον υπέροχο Πολυχώρο Δημιουργικότητας και Πολιτισμού Λάρνακας. Εκεί οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και παρουσίασαν εν συντομία τις δραστηριότητες με τις οποίες ενασχολήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, τις γνώσεις που αποκτήθηκαν και τις εμπειρίες που βίωσαν κατά την 4ήμερη διαμονή τους στη Λάρνακα. Είχαν την ευκαιρία, επίσης, να συνομιλήσουν με τον Αντιδήμαρχο Λάρνακας κ. Ιάσωνα Ιασωνίδη. Παράλληλα με όλες τις προαναφερθείσες δραστηριότητες, έτρεχε και διαγωνισμός φωτογραφίας στο Instagram. Μαθητές από τις φιλοξενούμενες χώρες και από την Κύπρο φωτογράφισαν και ανέδειξαν τα Μνημεία μας, τα τοπία και την κληρονομιά μας, με έναν τρόπο σύγχρονο και τόσο κοντινό στα δικά τους μέτρα!
Η εβδομάδα έκλεισε με επίσκεψη στην ελεύθερη επαρχία της Αμμοχώστου. Η διαδρομή ξεκίνησε κατά μήκος της Πράσινης Γραμμής στο χωριό Άχνα και στάση στο Πολιστικό Κέντρο Κατεχόμενης Αμμοχώστου στη Δερύνεια. Η συγκίνηση και η αναστάτωση, παιδιών και καθηγητών, ήταν εμφανείς, τόσο κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του ολιγόλεπτου βίντεο, όσο και μετά, όταν κρατώντας κυάλια έβλεπαν την πόλη φάντασμα της Αμμοχώστου κι έθεταν ερωτήσεις. Κάποιοι, δε, δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους...
Εράσμους πρόγραμμα χωρίς αποχαιρετιστήριο πάρτυ, δεν γίνεται!
Στην ευλογημένη, με άπλετο φως και απέραντη θάλασσα, χώρα μας, το πάρτυ δεν μπορούσε να γίνει κάπου αλλού!!! Έκλεισε, λοιπόν, μια υπέροχη εβδομάδα, με τον καλύτερο τρόπο! Με βαρκάδα στα καταγάλανα νερά της Αγίας Νάπας, με μουσική, χορό, κολύμπι και φυσικά σουβλάκια εν πλω!! Πέρασαν όλοι, μικροί και μεγάλοι, καταπληκτικά!!
Οι φιλοξενούμενοί μας, έφυγαν κουβαλώντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Και όλοι συμφωνούσαν στο εξής: εντυπωσιακές οι παραδόσεις της χώρας μας, η υλική και άυλη κληρονομιά της, οι ομορφιές της, το φαγητό της, μα πιο εντυπωσιακοί οι άνθρωποί της. Αυτοί που με την αμεσότητα, τη δοτικότητα, τη φιλοξενία και την καλή τους διάθεση, άνοιξαν την ψυχή τους στον καθένα.