- Λεπτομέρειες
Οι ακόλουθοι μαθητές διακρίθηκαν στον Επαρχιακό Διαγωνισμό Μαθηματικών
Α’ Λυκείου
Ελένη Παπάμιχαηλ, 3ο βραβείο
Ανδρέας Βαρνάβα, Γιώργος Χατζηλοίζου, Αγαθάγγελος Γεωργίου, Έπαινος
Β’ Λυκείου
Πάρης Ελευθερίου, 2ο βραβείο
Αντρέας Γρηγορίου, Αντρέας Δημητρίου, Γεώργιος Στυλιανού, Μελίνα Φρίξου,Έπαινος
Γ’ Λυκείου
Κωνσταντίνος Νικόλας Μηνά,
Ιωάννα Ζαχαρία, Έπαινος
- Λεπτομέρειες
Το Λύκειο Αραδίππου “Τάσος Μητσόπουλος” συμμετείχε στη διακρατική συνάντηση του προγράμματος SmartEd – AI Integration in Schools, που πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Σιαουλάι της Λιθουανίας από τις 3 έως τις 5 Δεκεμβρίου 2025.
Στη συνάντηση έλαβαν μέρος μαθητές και εκπαιδευτικοί από τις επτά χώρες–εταίρους του προγράμματος. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους καθηγητές Νικόλα Νικολάου και Κωνσταντίνα Συμεού, καθώς και τους μαθητές της Γ’ τάξης: Δημήτρη Ελευθερίου, Θωμά Παπαγεωργίου, Μαριλένα Πούξιου και Ελένη Τρίγγου του Γ22.
Κατά τη διάρκεια της διακρατικής συνάντησης υλοποιήθηκε η πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος του παραδοτέου IO2, με στόχο τη δοκιμή και βελτιστοποίηση των προσαρμοστικών εκπαιδευτικών μονάδων σε πραγματικές μαθησιακές συνθήκες. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν πάνω σε μια σειρά από καινοτόμες δράσεις, όπως τις Διαδραστικές Μαθησιακές Περιπέτειες και την Προσαρμοστική Κατάκτηση των Μαθηματικών, ενώ εξερεύνησαν τη χρήση AR/VR στην καθημερινή διδασκαλία. Παράλληλα, συμμετείχαν σε δραστηριότητες που αφορούν την Εξατομικευμένη Μάθηση Γλωσσών, τις Συμπεριληπτικές Επιστημονικές Εξερευνήσεις, τις Προσβάσιμες Κοινωνικές Επιστήμες, καθώς και σε δημιουργικά και αναπτυξιακά εργαστήρια όπως οι Δημιουργικές Τέχνες και η Διαδρομή Προσωπικής Ανάπτυξης.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης πλούσιο πολιτιστικό περιεχόμενο. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη του Σιαουλάι μέσα από μια ξενάγηση στα σημαντικότερα σημεία της πόλης, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση άφησε η επίσκεψη στο εμβληματικό Hill of Crosses (Λόφος των Σταυρών), ένα μοναδικό μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής και θρησκευτικής σημασίας.
Η διακρατική συνάντηση ολοκληρώθηκε με συζητήσεις ανατροφοδότησης, αξιολόγηση των δραστηριοτήτων και απονομή πιστοποιητικών συμμετοχής. Η εμπειρία αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των σχολείων, αλλά και στην προώθηση της δημιουργικής και ουσιαστικής ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης στη σχολική εκπαίδευση.
- Λεπτομέρειες

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ LOGO
“Αγάπα τον άνθρωπο γιατί είσαι εσύ”
Νίκος Καζαντζάκης
Η αγάπη είναι η πιο εποικοδομητική δύναμη, γιατί μέσω αυτής χτίζεις δεσμούς και παλεύεις για τα όνειρά σου.
Ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας τόνιζαν ότι η πολιτική ζωή ήταν κεντρική στην ανθρώπινη ύπαρξη και η ενεργός συμμετοχή των πολιτών, ήταν ουσιώδης για μια δίκαιη και ευημερούσα κοινωνία. Ο ενεργός πολίτης πράττει με ευθύνη, για να διασφαλίζει στην πόλη του την ευμάρεια, την παιδεία και την ειρήνη. Είναι ο ελεύθερος νους που δημιουργεί «εν αυτονομία» και ζει «κατά προαίρεσιν», αλλά ταυτόχρονα υπακούει εκούσια στον νόμο και παράγει ατομικά και συνολικά έργα αρετής.
Ο κόσμος αλλάζει …Υπάρχει όμως στις μέρες μας αυτός ο πολίτης;
Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, της τεχνολογίας, του άκρατου καταναλωτισμού, της υπεραφθονίας, της παραπληροφόρησης, της διαφθοράς, της απαξίωσης των ανθρώπων στους θεσμούς. Βιώνουμε την σταδιακή κατάργηση του κοινωνικού κράτους και την συνειδητοποίηση ότι στην πραγματικότητα, ο άνθρωπος ως οντότητα, οδηγείται στο περιθώριο. Μια πραγματικότητα που τον οδηγεί να γίνει πιο εγωκεντρικός, πιο κυνικός, πιο απόμακρος, ενώ ταυτόχρονα αισθάνεται την ανάγκη να είναι σημαντικός, χρήσιμος και αποδεκτός στην κοινωνία. Ξεχνά όμως ότι η κινητήρια δύναμη που μπορεί να τον οδηγήσει στην υπέρτατη ζωή και πληρότητα είναι η αγάπη.
Για να μπορέσει όμως ο άνθρωπος να αγαπήσει τον συνάνθρωπό του, πρέπει πρώτα να αγαπήσει τον εαυτό του. ¨Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν» Όχι το εγώ του, αλλά την ουσιαστική ύπαρξή του, το πνεύμα του, τα χαρίσματά του, τη δύναμη που έχει να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Έπειτα θα πρέπει, μέσα από την κοινωνική παιδεία, να αποκτήσει ενσυναίσθηση, αίσθηση ευθύνης, δικαιωμάτων αλλά και υποχρεώσεων όχι μόνο απέναντι στον εαυτό του αλλά και απέναντι στον πλησίον του και απέναντι στην πολιτεία του.
Τότε ο κάθε άνθρωπος είμαι εγώ, εσύ, όλοι μας.
Με αυτές τις σκέψεις, θεωρήσαμε ότι τα λόγια του Νίκου Καζαντζάκη με επίκεντρο την αγάπη είναι η βάση για τον ενεργό πολίτη. Ενεργή συμμετοχή στη δημόσια ζωή σημαίνει τηρώ τους νόμους, αναλαμβάνω τις ευθύνες μου, σέβομαι τα ανθρώπινα δικαιώματα. Συμμετέχω ενεργά με κριτική σκέψη και αξιολογώ κάθε πληροφορία. Ψηφίζω, συμμετέχω σε δημόσιες συζητήσεις. Πάνω απ’όλα όμως σέβομαι τον άνθρωπο και συμβάλλω στην ειρηνική συνύπαρξη και ευμάρειά του.
- Λεπτομέρειες
Την Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2025, από τις 9:00 π.μ. έως τη 1:00 μ.μ., το σχολείο μας διοργάνωσε Εκπαιδευτική Έκθεση με τη συμμετοχή 24 Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κύπρου
- Λεπτομέρειες
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, το Λύκειο Αραδίππου «Τάσος Μητσόπουλος», φιλοξένησε 12 μαθητές και 2 καθηγήτριες από το σχολείο «Budapest Gyermekek Háza Elementary and Secondary School» στην Ουγγαρία, από την 1η έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2025.
Η θεματολογία του προγράμματος ήταν: «4 PILLARS 4 PROGRESS: Mindfulness, Digital Empowerment, Culture, Green Thinking». Μέσα από αυτό, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα στις τάξεις του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος, βιωματικά εργαστήρια, καθώς και να επισκεφθούν σημαντικά για την ιστορία και τον πολιτισμό μας μνημεία, όπως την Πράσινη Γραμμή στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμμοχώστου στη Δερύνεια και το μνημείο του Αχυρώνα στο Λιοπέτρι, καθώς και στο πλαίσιο περιβαλλοντικών δράσεων, την Προστατευόμενη Παραλία Καμπούρη και το Περιβαλλοντικό Κέντρο του Kavo Greco.
Τόσο οι Κύπριοι όσο και οι μαθητές από την Ουγγαρία παρουσίασαν τα σχολεία, την πόλη και τη χώρα τους και μοιράστηκαν με τους μαθητές μας εμπειρίες, γύρω από τη μαθητική ζωή.
Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στην πόλη της Λάρνακας, από επίσημο ξεναγό του Υφυπουργείου Τουρισμού και συμμετείχαν σε πρόγραμμα εκγύμνασης και ειδικών αθλητικών ασκήσεων, απολαμβάνοντας το γαλάζιο του κυπριακού ουρανού και εισπνέοντας το ιώδιο της θάλασσας στην παραλία των Φοινικούδων.
Συμμετείχαν ακόμη, σε βιωματικό εργαστήρι με θέμα «Tech and Non-Tech Roles in Software Development and Technology» , όπου έφτιαξαν το δικό τους πρόγραμμα για την οργάνωση του χρόνου τους. Παράλληλα, παρακολούθησαν την 1η Εκπαιδευτική Έκθεση των Δημόσιων και Ιδιωτικών Πανεπιστημίων- Κολλεγίων της Κύπρου, του Λυκείου Αραδίππου.
Τέλος, ξεναγήθηκαν στο «Μουσείο Χριστιανικής Τέχνης Συλλογή Χριστοφόρου», στην Αραδίππου. Η ιδιαιτερότητα του χώρου και η ζεστή φιλοξενία ενέπνευσε τα παιδιά και των δύο χωρών να ζωγραφίσουν τα δικά τους μουσειακά αντικείμενα και να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας.
Οι Ούγγροι μαθητές/τριες, τόνισαν ότι χάρηκαν ιδιαίτερα την περίφημη Κυπριακή φιλοξενία, διαμένοντας στις οικογένειες 12 μαθητών του Λυκείου Αραδίππου και αποχώρησαν με ενθουσιασμό αποκομίζοντας ανεκτίμητες αναμνήσεις που θα τους συντροφεύουν μια ζωή. Συγκινητικό δε είναι ότι, αρκετοί από αυτούς υποσχέθηκαν να επισκεφθούν ξανά τους νέους τους φίλους και φίλες και να γνωρίσουν όλο το νησί.
Αδιαμφισβήτητα, είμαστε ευγνώμονες γιατί το πρόγραμμα Erasmus+ προσφέρει τέτοιες μοναδικές εμπειρίες στους νέους και στις νέες της εποχής μας.
Συντονίστριες: Βάσω Νικολάου Κωνσταντίνου και Μαρία Κούρτη.


